Zorgeloos kantoor houden

Jouw werkplek in Tilburg vind je in het Ondernemingshuis! Voor iedere ondernemer is hier een geschikte plek, of je nu kantoor wil houden of een training organiseert. De huur van een vergaderruimte is altijd in combinatie met een vergaderarrangement, hierin is volop keuze.

Wij werken volgens de richtlijnen van het RIVM. Momenteel zijn de faciliteiten in beperkte mate beschikbaar. Neem contact met ons op voor meer informatie.

100+ bedrijven hebben gebruik gemaakt van het Ondernemingshuis

800+ zakelijke contacten zijn gelegd in het Ondernemingshuis

Zorgeloos kantoor houden

Vorige slide
Volgende slide

Kantoorruimte

Wilt u graag dagelijks werkzaam zijn in ons inspirerende Ondernemingshuis? Wij hebben kantoorruimte beschikbaar voor de lange termijn. Wij bieden fijne, lichte werkplekken volledig gefaciliteerd en gemeubileerd. Vandaag verhuizen? Morgen aan het werk! 

Daarnaast komt per 1 november 2024, indien gewenst eerder, de 7e etage vrij in onze Toren. Reitseplein 10. In de toren is ook de GGD Hart voor Brabant gevestigd is. Het oppervlak van deze etage is 506 m². Aanwezig:  een ruime keuken, toiletgroep, vergaderruimtes, focusruimtes, afgesloten kantoren en open werkruimtes. Informeer naar onze beschikbaarheid via het telefoonnummer 013-5944432!

Bekijk hier de brochure.

Omschrijving

Omschrijving

Algemeen

Er zijn in Tilburg slechts enkele kantoorgebouwen die het keurmerk “Breeam excellent” voor duurzaamheid mogen dragen. Dit keurmerk, dat o.a. staat voor management, gezondheid, energie, materialen en ecologie, is na de complete en grondige renovering in 2017 toegekend aan het “Van Spaendonck Ondernemingshuis”.

In dit architectonisch hoogstaande kantoorgebouw, waarin de focus is gericht op de synergie tussen organisaties die positief willen bijdragen aan een betekenisvolle samenleving, is momenteel kantoorruimte beschikbaar voor verhuur. Het betreft kantoorruimte op de 7e verdieping van het split level gebouw, plus additioneel het gebruik van de diverse gemeenschappelijke ruimtes en voorzieningen die het gebouw biedt, zoals het uitstekende bedrijfsrestaurant “SEATS”. 

 

Per 1 november 2024, indien gewenst eerder, komt de gehele 7e etage vrij in onze Toren.

Over het Van Spaendonck Ondernemingshuis

Het huidige Van Spaendonck Ondernemingshuis heette oorspronkelijk het Corpac Huis. De naam komt uit het Latijn ‘Concordia Res Parvae Crescunt’ en betekent ‘Door samenwerking worden kleine dingen groot’. Vanaf de start van het Corpac Huis was Van Spaendonck een groot voorstander van het bijeen brengen van sociaal-economische en sociaal-maatschappelijke organisaties. ‘Elkaar eenvoudig weten te vinden in een open en inspirerende omgeving,’ dat was en is nog steeds het doel van dit huis.

Het ondernemingshuis is middels een grondige renovatie in 2017 omgetoverd tot een modern eigentijds kantoorgebouw, met tal van voorzieningen. Voor de liefhebber van architectuur is het kantoorgebouw een absolute aanrader. Het is een splitlevel gebouw met open vides en fraaie zichtlijnen met een eigentijdse uitstraling. Strak en tijdloos met een doordacht meubelconcept, extra sfeerelementen in entree, werkcafé, open cateringgebied, de pleinen en vides. Rondom het gebouw ligt een bloemrijke biodiversiteitstuin met verschillende biotopen. De tuin levert een waardevolle bijdrage aan de ecologische structuur.

 

Het Van Spaendonck Ondernemingshuis bestaat naast het Hoofdgebouw uit een tweede gebouw de Toren. De Toren is in 2020 geheel gerenoveerd en langjarig verhuurd en in gebruik genomen door GGD Hart voor Brabant en IFF. Per 1 november, indien gewenst eerder, komt de 7e etage vrij in onze Toren omdat IFF verhuist naar de locatie waar ook hun fabriek gevestigd is. In het van Spaendonck Ondernemingshuis zijn thans gevestigd: MKB Servicedesk, CoPilot, Loket.nl, Wissenraet van Spaendonck, Clever, Van Spaendonck Groep, Qwoater, VNO NCW, Bouwend Nederland, IFF, GGD, Mondriaan, Cyviz, SLT Consulting en Godding Storytelling & Training.

Ligging

Het unieke object ligt op een zeer herkenbare zichtlocatie op de hoek van de Ringbaan West en de Prof. Cobbenhagenlaan, naast het Theresialyceum. Aan de overzijde van het gebouw staat de markante woontoren “Westpoint”, een landmark in Tilburg. Daarnaast ligt aan het einde van de Prof. Cobbenhagenlaan de Universiteit van Tilburg.

Bereikbaarheid

De bereikbaarheid met openbaar vervoer en met eigen vervoer is uitstekend. Via de Ringbaan West en Hart van Brabantlaan is het centrum van Tilburg binnen 5 minuten bereikbaar. Via de Ringbaan West is zowel de A58 (Breda-Tilburg-Eindhoven), de A65/A2 (Tilburg-’s-Hertogenbosch) als de A261/A59 (Tilburg-Waalwijk) prima ontsloten, waarmee de aansluiting op het landelijke autosnelwegennet uitstekend te noemen is. Met de NS stations Tilburg-West en Tilburg-Centraal binnen enkele minuten is ook de bereikbaarheid met het openbaar vervoer uitstekend.

Parkeren

De parkeerterreinen zijn voorzien van een slagboom, bedienbaar door de receptie middels intercom. Bovendien bevinden zich op de parkeerterreinen diverse elektrische oplaadpalen. Bij het Van Spaendonck Ondernemingshuis behoren twee parkeerterreinen. Één voor bezoekers bij de entree van het hoofdgebouw en een royaal terrein voor medewerkers naast de Toren.

Doelgroep

De kantoorruimte leent zich uitstekend voor gebruikers in de (zakelijke) dienstverlening.

Oppervlakte

Op dit moment zijn er kantoorunits beschikbaar op de 7e etage van het split level gebouw, bekijk hier de plattegrond tekening
Het gaat om de volgende units:

– units 712, 713 en 722, totaal ca. 84 m² VVO*. Het is mogelijk om 1 of meerdere kantoorruimtes te huren. Bijv. ruimte 712 is geschikt voor maximaal 2 werkplekken.
Mocht er behoefte zijn aan een grotere vloeroppervlakte dan kan naast de benoemde kantoorruimtes, in onderling overleg, een uitbreiding (van circa 182 m² VVO*) hierop op de 8e etage worden aangeboden. Informeert u geheel vrijblijvend naar de mogelijkheden.

* Verhuurbaar Vloeroppervlak inclusief een toeslag van 23%, voor het gebruik van de algemene ruimtes.

 

Daarnaast komt per 1 november 2024, indien gewenst eerder, de 7e etage vrij in onze Toren. Reitseplein 3, waar ook de GGD Hart voor Brabant gevestigd is. Het oppervlak van deze etage is 506 m². Aanwezig:  een ruime keuken, toiletgroep, vergaderruimtes, focusruimtes, afgesloten kantoren en open werkruimtes.

Voorzieningen

  • Centrale receptie met intercom;
  • Dubbele lift;
  • Pantry op elke verdieping voor algemeen gebruik;
  • Aanwezigheid van kantoormeubilair;
  • Ledverlichting;
  • De kantoren zijn afzonderlijk afsluitbaar via geluidsdichte glaswanden;
  • Te openen ramen lichtwering binnenzijde – HR ++ glas;
  • Klimaatplafonds met warmtekoeling;
  • Desso airmaster ter verwijdering van fijnstoffen uit de lucht;
  • Regeling verwarming; koeling via warmte- en koudeopslag;
  • Sprinklerinstallatie;
  • Gevel met aluminium beplating;
  • Waterbesparende maatregelen;
  • Alle toegepaste materialen voldoen aan de gestelde duurzaamheidsnormen (zoals FSC hout).

Voorzieningen

  • Uitstekend bedrijfsrestaurant “SEATS” waarin de catering voor huurders en bezoekers wordt verzorgd door The Taste of Work. Dit is een sociale bedrijfscateraar die mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt helpt om te ‘proeven’ van het werkende leven. Ook in de vergaderzalen en in het werkcafé kunnen diverse lunches worden geserveerd;
  • Open werkcafé met 98 plekken: hier kunt u werken onder het genot van een kop thee of koffie. Bovendien zijn er vanuit het werkcafé diverse mogelijkheden voor een warm of koud buffet;
  • Vergaderruimtes: deze ruimten worden ondersteund met moderne audiovisuele middelen, wifi, en een uitgebreid cateringassortiment;
  • NUL13: het Ondernemingshuis heeft ook een creatieve ruimte, o.a. geschikt voor brainstormsessies. De flexibele inrichting van NUL13 maakt het deelnemers mogelijk te om te staan en te lopen. Uit onderzoek blijkt namelijk dat mensen creatiever zijn als ze staand vergaderen dan wanneer ze dat zittend doen. Deze ruimte beschikt o.a. over een whiteboard met een afmeting van 2500 hoog x 5220 cm breed. Ruimte genoeg om heel veel creatieve ideeën op te kunnen noteren!
  • De biodiversiteitstuin rondom het gebouw biedt een aantrekkelijke omgeving voor de huurders van het kantoorgebouw. Wandelen, buiten werken, mensen ontmoeten: een tuin om te beleven en te genieten.

Energielabel

Het gebouw beschikt over een energielabel A+++.

Zowel het Hoofdgebouw als de Toren zijn voorzien van zonnepanelen. Het Hoofdgebouw heeft daarnaast een WKO. De Toren wordt verwarmd middels een warmtepomp aangevuld met stadsverwarming.

Bestemming

Volgens het bestemmingsplan is de locatie bestemd voor de functie “Kantoren”, met de functie-aanduiding “maatschappelijke instellingen”.

Huurprijs

De huurprijs voor de kantoorruimte bedraagt € 193,07 per m² per jaar, exclusief BTW (prijspeil 2024);
De huurprijs van de parkeerplaatsen bedraagt € 692,88 per plaats per jaar, exclusief BTW (prijspeil 2024).

Meubilair

Voor de uniformiteit in het Hoofdgebouw wordt het kantoormeubilair door verhuurder geleverd. Hiervoor geldt een aanvullende huurprijs.

Vergaderkamers/bedrijfsrestaurant SEATS

Er zijn vergaderkamers in diverse groottes beschikbaar voor verhuur per dag(deel) waarbij gebruik kan worden gemaakt van audio-/visuele installaties. Ook zijn er cateringmogelijkheden via het bedrijfsrestaurant SEATS. Aanvraag/reservering via onze receptie.

Servicekosten

Het gebouw kent uitgebreide leveringen, diensten en faciliteiten passend bij een outstanding kantoorgebouw. Een overzicht van alle faciliteiten is beschikbaar.
Alle kosten worden als voorschot in rekening gebracht en jaarlijks op basis van nacalculatie verrekend.

Indexering

Jaarlijkse indexering per 1 januari op basis van de Consumenten Prijs index reeks “alle huishoudens” samengesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek CBS (2015=100).

Opleverdatum

Aanvaarding kan in overleg geschieden.

Huurperiode

Huurtermijnen in overleg bespreekbaar.

Overeenkomst

Volgens het model van de Raad voor Onroerende Zaken ROZ model februari 2015, artikel 7: 230a BW (kantoor- en overige bedrijfsruimten) met de bijbehorende algemene bepalingen en nodige aanvullingen.

Zekerheidstelling

Tot zekerheid van nakoming van de verplichtingen uit deze overeenkomst dient een zekerheid gesteld te worden ter grootte van een betalingsverplichting (inclusief BTW) van drie maanden.

Huurbetaling

Huurbetaling per maand/kwartaal vooruit door middel van een automatische incasso.

Omzetbelasting

Indien huurder niet aan 90% criterium voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van een van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd.

Voorbehoud

Een en ander geschiedt onder aanvaarding en uitdrukkelijk voorbehoud goedkeuring eigenaar.

Lees de volledige omschrijving

Verberg de volledige omschrijving

Waar vind je het Ondernemingshuis

Op 15 minuten afstand van station Tilburg bevindt zich Het Van Spaendonck Ondernemingshuis. Binnen vijf minuten ben je vanaf de N261 of de N630 op bestemming. Voor versnaperingen hoef je het pand niet uit: Het Van Spaendonck Ondernemingshuis biedt een legio aan culinaire mogelijkheden.

Van Spaendonck Ondernemingshuis
Reitseplein 1, 5037 AA Tilburg

Je nieuwe kantoor of vergaderruimte vind
je in het Ondernemingshuis

Prettige locatie

Werk op een prettige locatie in Tilburg met jouw collega’s

Presentaties

Huur een vergaderruimte voor al jouw presentaties en sessies

Lekkere lunch

Reserveer een lekkere lunch of uitgebreid borrelassortiment

Gelijkgestemden

Drink goede koffie en ontmoet gelijkgestemden